Welcome/ 歡迎。

Welcome. Let us remember the Hong Kong of yesterday and today. 歡迎。讓我們一起記住昨日和今日的香港。
Facebook page: https://www.facebook.com/DisappearingHongKong
Please like!

Saturday 30 March 2013

港乐-张国荣的《奔向未来日子》(1988)/HK Pop-Leslie Cheung's "Running Towards Future Days" (1988)




意于感情,想到了这首歌。以后的恋情,不问往事。奔向未来日子。

Fell out of love, thou remember this song. Will not think of the past as I am running towards the future. 


奔向未來日子

無謂問我今天的事
無謂去知不要問意義
有意義 沒意義 怎麼定判
不想 不記 不知

無謂問我一生的事
誰願意講失落往事
有情 無情 不要問我

不理會 不追悔 不解釋意思
無淚無語 心中傾出鮮血不願你知
一心一意奔向那末來日子
我以後陪你尋覓好故事

無謂問我傷心事
無謂去想不再是往事
也會時 有陣時 不得已
中間經過不會知 不會知

無謂問我一生的事
誰願意講失落往事
有情 無情 不要問我
不理會 不追悔 不解釋意思

無淚無語 心中傾出鮮血不願你知
一心一意奔向那末來日子
我以後陪你尋覓好故事
無謂問我傷心事
無謂去想不再是往事
也會時 有陣時 不得已
中間經過不會知 不會知



No comments:

Post a Comment